سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راز سلامتی

ـ ماسک موی موز و تخم‌مرغ: این ماسک به درخشان شدن موهایتان کمک می‌کند. موز را له کنید تا به صورت پوره در آید؛ سپس آن را با یک تخم‌مرغ ترکیب کنید و به هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست آید. این خمیر را به موهایتان بمالید و کمی ماساژ دهید تا به همه جای موهایتان برسد. اجازه دهید ده تا 30 دقیقه روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت، موهایتان را با همان شامپوی همیشگی بشویید. به این ترتیب به شفاف شدن و درخشش گیسوان خود کمک کرده‌اید.

ـ درمان ناخن‌های خشک: اصلا خوب نیست که ناخن خشک باشد، چون ناخن خشک مرتب می‌شکند و نمی‌توانید آن را به مدلی که دوست دارید بلند کنید. برای حل این مشکل، ناخن‌هایتان را به مدت پنج دقیقه داخل روغن زیتون فرو ببرید. روغن زیتون بهترین آبرسان است و به ناخن‌های شما رطوبت لازم را بازمی‌گرداند. پس از گذشت این مدت زمان، آنها را از روغن زیتون درآورید و از داشتن ناخن‌هایی سالم لذت ببرید.

ـ ماسک عسل برای پوست: عسل طبیعی خاصیت ضدباکتریایی دارد و یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای داشتن پوستی نرم و لطیف است. هفته‌ای یکبار، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی (و نه تقلبی) را با انگشتانتان به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید این ماسک به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوستتان باقی بماند. پس از گذشت این مدت، صورتتان را به آرامی با آب گرم بشویید و سپس با ضربه زدن، صورت‌تان را خشک کنید. عسل معجزه می‌کند و به شما پوستی فوق‌العاده می‌بخشد.

ـ سرکه سیب برای موها: سرکه سیب به شفافیت موها کمک می‌کند و همچنین اگر به دلیل رنگ کردن‌های زیاد، موهایتان شل و آویخته شده، چاره کار در استفاده از سرکه سیب نهفته است. پس از شستن موها با شامپو، یک‌چهارم لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کنید و موهایتان را با این مایع آبکشی کنید.

ـ قسمت‌های تیره آرنج و زانو: احتمالا شما هم از تیرگی این نقاط رنج می‌برید؛ غافل از این که چه راه‌حل ساده‌ای دارد. یک پرتقال را از وسط نصف کنید و آن را روی این نقاط بمالید. این کار باعث می‌شود سلول‌های مرده زدوده شود و جای خود را به سلول‌های جدید و زنده بدهد. اگر با یک بار انجام دادن این کار نتیجه‌ای کامل نگرفتید، چند بار تکرار کنید.

ـ اسکرابی فوق‌العاده برای بدن: مقداری نمک دریا را با دو برابر همان مقدار روغن زیتون ترکیب کنید تا در اسرع‌وقت اسکرابی مناسب بدن به دست بیاید. آن را بر هر نقطه از بدن که دوست دارید قرار دهید. خاصیت این اسکراب، رفع سلول‌های مرده و روکردن سلول‌های جدید است. به این ترتیب با صرف کمترین هزینه، پوستی لطیف و نو پیدا می‌کنید و از این لطافت لذت می‌برید.

ـ آبرسانی به موها: روغن نارگیل را بر مغز سرتان ماساژ دهید و سپس این روغن را به همه جای موهایتان برسانید. این روغن هم درمان شوره سرتان است و هم به موهای شما لطافت می‌بخشد. پس از گذشت دو ساعت، موهایتان را به همان روال همیشگی بشویید.

ـ کرم بعد از ازاله مو: این روغن را پس از شیوکردن روی پاها بمالید. روغن نارگیل بهترین جایگزین برای کرم بعد از اصلاح است.


بخوردادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند.

 

? یکم: ابوعلی سینا در کتاب قانون در مورد زیبایی پوست صورت آورده است: بدان که تا خون بیشتر به سوی پوست آید صفا و روشنی و سرخی مطبوع و زیبایی پوست بیشتر می شود.

 

با این همه که مسأله اساسی رسیدن خون است، اما باید برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ کرد.

 

مواد تناولی برای تولید خون خوب به کار می آیند. نخود، تخم مرغ نیم بند، آبگوشت و انجیر بخورند. انجیر خون بسیار خوب و مناسب برای زیبایی پوست تولید می کند.

 

کسی که از بیمای تازه برخواسته و رنگ رخساره اش زشت شده است و می خواهد آن را به رنگ طبیعی برگرداند، انجیر خشک و خرمای کال بخورد که این هر دو خون خوب و پوست لطیف را افزایش دهند و همچنین چند روز پیاپی ناشتا شیر بنوشد.

 

سیزی های خوب و مناسب و زیبایی بخش رخسار عبارتند از: ترب، تره، پیاز و کلم و سیر، که بر دوام بخورند تا خوب باشد. زعفران نیز اگر در غذا باشد خوب است

 

? دوم: پوست را مرتب تمیز کنید روش زیر را سه بار در هفته برای زدودن سلول های مرده پوست انجام دهید.

 

گل سرشوی، آردنخودچی و گرد چوب صندل را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید این ترکیب را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند قرار دهید: یک قاشق چایخوری از این ماده را با آب مخلوط نمائید تا خمیری حاصل شود. این خمیر پوسته ها و آلودگی های پوست را می زداید.

 

از میوه های فصلی به جای ماسک صورت استفاده کنید زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده خاصیت مرطوب کنندگی بالائی دارند برای این کار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط کن بریزید و بعد پیش از این که ویتامین ها خاصیت خود را از دست بدهند فورا آنها را روی پوست بمالید. انگورها سرشار از ویتامین ها و نمک های معدنی می باشند. برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان می توانید روی آنها آب انگور بمالید این عمل موجب مرطوب شدن، دفع سموم و تقویت پوست می شود.

 

? سوم: بخوردادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند.

 

ابتدا دو لیتر آب را در یک ظرف کاملا تمیز بجوشانید، سپس آب را از روی حرارت بردارید، 2قاشق سوپ خوری از پودر بخور (گیاهی) در آب بریزید سپس سر خود را بالا ظرف آب بگیرد و یک حوله تمیز روی سر خود بیندازید. برای پوست های خشک، معمولی، و چروک دار حدود 5دقیقه بخور کافیست ولی برای پوست های چرب 5 10دقیقه بخور لازم است. اگر از آب تنها استفاده می کنید مدت بخور باید طولانی تر باشد و سپس صورت و گردن را با حوله تمیز خشک کنید و اکنون پوست آماده لایه برداری عمقی است.

 

? چهارم: کمپرس کردن وسیله مناسبی برای جداکردن اتصالات سست لایه شاخی و مرده پوست می شود. این روش برای پوست های خشک و حساس بهتر از بخوردادن است، ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور را اضافه کنید و 5دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور داده و در ظرف دیگر بریزید و سپس با یک حوله نرم و تمیز یا یک پارچه نخی کاملا تمیز که در آن 2سوراخ برای چشمها باز کرده اند که آن را به محلول آغشته کنید و کمی آن را فشار دهید حوله را روی صورت بگذارید و به پشت دراز بکشید. تمرکز و تنفس آرام و عمیق به پوست شما آرامش بیشتر می دهد.

 

510دقیقه کمپرس داغ کافیست، این عمل در درمان کمکی جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است و به منظور برطرف نمودن چربی و کدروت از پوست های چرب می توانید بلافاصله پس از کمپرس داغ، از کمپرس سرد استفاده کنید

 

? پنجم: ماسک جوانه گندم علاوه بر پیلینگ، ماسک شاداب کننده پوست می باشد. جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آن را آسیاب کرده یا خرد کرده و شیر یا ماست را آرام آرام به آن اضافه کنید و پس از بخور دادن پوست ماسک را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست می مالیم و با حرکات چرخشی ماساژ می دهیم و سپس ده دقیقه قطعات خشک آن را از روی پوست برداشته، پوست را شستشو دهید.

 

عسل را در حرارت ملایم به صورت روان درآورده و شیر و آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه می کنیم (هر کدام سه قاشق غذاخوری) یک ماده خمیری یکدستی به دست می آید که آن را روی پوست بمالید و پس از 20دقیقه دراز کشیدن و تنفس آرام و عمیق با پنبه آغشته به شیر ماسک را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست بردارید آنگاه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.


 پس از خواندن این مقاله بدون شک تصمیم می‌گیرد که از این پس یک شیشه سرکه‎سیب را جزو محصولات اصلی بهداشتی و زیبایی خود نگه داری کنید.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این چاشنی مایع، خوش طعم و مطبوع نه تنها برای مصارف خوراکی به ویژه همراه با سالاد قابل استفاده و لذت بخش است بلکه در عین حال می‌توان از خواص طبیعی و منحصر به فرد آن به عنوان یک فرآورده مفید برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موها بهره برد.

متخصصان پوست همواره تاکید دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، پس از مدتی باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست و مو می‌شوند و در نتیجه در تمام بدن خود احساس خشکی می‌کنیم.

به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله کند و در واقع می‌تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید.

اما اگر می‌خواهید از خواص این محصول طبیعی برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.

تاثیر مفید سرکه‎سیب بر سلامت موها این است که می‌تواند آلودگی‌ها را از روی موها پاک کند و اگر به طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود به تدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو می‌شود.

برای این منظور می‌توانید مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست و شوی موها با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید. اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. سپس پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و پیش از آب‌کشی مجدد، اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول روی سرتان بماند. پس از آن، دیگر نیازی به استفاده از حالت دهنده نخواهید داشت چون سرکه‎سیب به تنهایی موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.

در مورد خاصیت این سرکه برای پوست نیز تاکید می‌شود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک می‌کند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد. در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌شود.

سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند. به این ترتیب برای نرمی کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام می‌روید چند قاشق چایخوری از این سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید. محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی می‌کند.


راز سلامتی انسان در چیست ؟

عده ای چنین تصور می کنند که سلامتی فقط با خوردن غذاهای گوناگون که سرشار از ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و… باشد به دست می آید. حاصل آنکه چنین نیست و آنچه مهم است چگونه خوردن است نه چه چیز خوردن !سلامتی

درست خوردن تأثیر به سزایی در سلامتی شما دارد و شمارا از دچار شدن به بیماری های مختلف و امراض گوناگون مصون نگاه می دارد.
آنچه در این کتاب می خوانید نکته های مهمی است که همه ما برای سالم ماندن و خوب زندگی کردن به دانستن آن نیازمندیم .

خواب کافی

سلامتی بدن

افرادی که پنج تا شش ساعت در شب می خوابند، هنگام تماس با ویروس سرماخوردگی تا سی درصد احتمال ابتلایشان به بیماری افزایش می یابد. در حالیکه این احتمال برای افرادی که هفت تا هشت ساعت در شب می خوابند، تا هفده درصد کاهش می یابد.

تقویت ذهن
آنچه امروزه پزشکان به آن معتقدند این است که باور و فکر انسان بر بیمار شدن یا نشدن او اثر می گذارد. این در واقع همان چیزی است که از آن به عنوان تلقین یاد می کنیم. تلقین و نوع تفکر ما می تواند بر ابتلای ما به بیماری ها تأثیرگذار باشد. بنابراین بهتر است همیشه مثبت فکر کنیم و خصلت مثبت اندیشی را در خودمان تقویت کنیم.

کنترل استرس
ثابت شده است که استرس بر تضعیف سیستم ایمنی بدن اثر زیادی می گذارد. اغلب بیماری ها به علت فشاری بروز می کنند که استرس بر ارگان های مختلف بدن وارد می کند. بنابراین باید هدف تان پیدا کردن راهی برای کنترل استرس باشد تا روش سالم را در زندگی دنبال نمایید.
استفاده زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در افزایش بیمار شدن شما موثر است
بهتر است عوامل استرس زا را شناسایی کرده و برای رفع آن ها برنامه ریزی کنید.
از راه های کلی کنترل استرس می توان به تفکر، همنشینی با دوستان، ورزش، عبادت و غیره اشاره نمود.

تمیز بودن
همیشه حواستان به این نکته باشد که پس از تماس با وسایل کثیف مانند دکمه آسانسور، میله اتوبوس و مترو، درهای ورودی ، وسایل پارک و غیره دست هایتان را با آب و صابون بشویید. وجود خراش یا بریدگی یا سوختگی در پوست دست می تواند امکان آلودگی با میکروب ها را بالا ببرد، زیرا در این حالت ها راه ورود آلودگی ها به داخل پوست باز است. شستن دست ها با صابون باید حداقل 15 ثانیه طول بکشد.

پافشاری روی ورزش
همچنین بخوانید : رابطه خال روی صورت و سلامتی بدن

سلامتی بدن انسان

ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند عفونت دستگاه تنفسی را کاهش می دهد. بهتر است هر هفته سه بار وقت خود را در باشگاه های ورزشی بگذرانید و ورزش کنید.

 

ارتباط از راه دور
استفاده بیش از حد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در افزایش بیمار شدن شما موثر است. این وسایل همیشه پر از میکروب هستند. بهتر است کارهایی را که می توان به صورت غیر حضوری انجام داد، با ابزار هایی مانند تلفن، رایانه و اینترنت انجام دهید.

  ویتامین ث جادویی

راز سلامتی بدن انسان

شواهد علمی نشان می دهد که ویتامین ث می تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار تأثیرگذار باشد. اغلب افرادی که بیمار نمی شوند، گاهی تا چهار بار در روز موادی را مصرف می کنند که دارای ویتامین ث هستند. شما نیز هرگاه احساس کردید که در حال مریض شدن هستید، مصرف مواد خوراکی غنی از این ویتامین جادویی را از افزایش دهید


پزشکان اسرار عمر طولانی را فاش کردند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، گروهی از پزشکان انجمن قلب امریکا اعلام کردند در صورت رعایت هفت راز سلامتی ، افراد می توانند تا 40 سال بیشتر به زندگی ادامه دهند.

پژوهشگران هفت عامل مهم را به شرح زیر اعلام کردند:

نکشیدن سیگار

کم کردن شاخص جرم بدن ( بی ام آی) به زیر 25 .

150 دقیقه ورزش ملایم در هفته.

کاهش کلسترول بدن به کمتر از 200 واحد.

کاهش فشارخون .

نگاه داشتن قندخون زیر 100 .

همچنین رعایت کردن چهار تا پنج مورد از رژیم های غذایی مانند مصرف روزانه چهار تا پنج نوبت میوه و سبزیجات تازه ، مصرف سه تا چهار بار گوشت ماهی ؛ هربارصد گرم در هفته ، ننوشیدن بیش از 1020 گرم نوشابه های قندی در هفته ، خوردن سه تا چهار بار غلات دارای فیبر غنی هرباربه میزان 100 گرم در روز و مصرف روزانه کمتر از 1500 میلی گرم نمک طعام نیز کمک شایانی به سلامتی می کند.